PROJEKTO RENGINIAI ISCAR MIESTE

2017 m. spalio 25 – lapkričio 1 d. Iskar (Ispanija) mieste vyko Erasmus+ programos projekto „The equation of the game for all“ Nr. 2017-1-ES02-KA105-009471 mokymai, kuriuose dalyvavo ir įspūdžiais dalinasi Marius Ignatonis.

Po labai ilgos kelionės, spalio 25 dieną, nusileidome Madride, pasidžiaugėme vakarinėmis spalvomis pasipuošusia temperamentiškąja Ispanijos sostine. Kitą rytą oro uoste susitikome su renginio dalyviais, devynių valstybių atstovais, visi kartu vykome į Valadolido provincijoje įsikūrusi miestą, garsų savo dvyliktą amžių menančia pilimi.

Pasitiko aktyvioji projekto komanda ir buvome iš karto įtraukti į labai aktyvią darbotvarkę. Jau pirmąjį vakarą buvome priversti palikti savo „komforto zoną“ – turėjome ne tik pasikeisti kėdėmis, kurias užėmėme, bet taip pat gavome asmenines užduotis, išreikšti savo viltis, baimes ir siekiamybes, buvome įtraukti į teatralizuotą Erasmus+ programos pristatymą. Vakare, suskirstyti į komandas, žaidėme aktyvų loginį žaidimą „Who kiled Mr. Game?“.

Antrąją dieną pradėjome nuo projekto tikslų, laukiančio darbo, kitų klausimų aptarimo, buvome informuoti, kad reiks vakare supažindinti su savo atstovaujama institucija, tačiau tai turėjo būti savita – informacinės prezentacijos, pristatomieji filmukai ir kiti standartiniai būdai neleistini. Tuomet, kaip vėliau tapo įprasta, buvome suskirstyti į naujas komandas ir turėjome užduotį paruošti socializacijos apibrėžimus. Po pietų, komandomis po du, turėjome sukurti įvairių laikotarpių žaidimų kultūros paveikslus – pradedant akmens amžiumi ir baigiant ateitimi. Komandos, sudarytos iš keturių narių, gavo užduotis iki paskutinės mokymų sesijos sukurti mokomuosius žaidimus ir paruošti jų aprašymą, taisykles bei vizualinį pristatymą. Vakare dalyviai vieni kitus džiugino įdomiai, įtraukiančiai ir kūrybingai supažindindami su  savo atstovaujama institucija. Trečiąją dieną pradėjome besirengdami ir dalyvaudami stilizuotoje spaudos konferencijoje. Trys dalyvių komandos (projekto dalyviai) atstovaujančios formalųjį, neformalųjį ir savaiminį (informalųjį) mokymą, išreiškė savo poziciją, diskutavo, o žurnalistai (projekto dalyviai) uždavė komandoms klausimus, viską apibendrino Europos Sąjungos komisijos pirmininkas (projekto vadovas). Vėliau vykusiose dvejose sesijose vėl naujomis komandomis diskutavome apie žaidimų klasifikaciją bei amžiaus įtaką žaidimams. Vakare papasakojome apie savo valstybes ir degustavome nacionalinius patiekalus. Darbas grupėse, kalbant apie motyvaciją kaip vieną pagrindinių žaidimų aspektų pradėjo ketvirtąją dieną. Turėjome vaizdingai pateikti grupėse priimtus sprendimus, tuomet, paskirstyti į penkias komandas, parengėme ir pavaizdavome komandos formavimo stadijas. Vėliau aptarėme fasilitatoriaus, treinerio, mokytojo, mentoriaus ir trenerio vaidmenis. Pavakarę praleidome šalia esančiame mieste, kuriame vaikščiojome po minimalistiniais šio regiono pastatais papuoštą parką ir lankėmės „Riterio rūmuose“ (Palacio Caballero), muziejuje, kur vaizdo projekcija pasitelkiama vaizdingai perteikiant įvairias istorines ir mitines istorijas.

Paskutiniąją dieną pradėjome demonstruodami savo sukurtus žaidimus, tuomet keisdamiesi komandomis atlikome penkias logines užduotis. Po pietų kiekvienas mūsų pasidalinome savo įspūdžiais, pastebėjimais, pasiūlymais, kiek vėliau užlipome į pilies kalną pasigrožėti besileidžiančia saule, vakare dar kartą susitikome, buvo įteikti pažymėjimai, pabendravome. Kitą rytą išvykome į Madridą, kur pasigrožėję šurmuliuojančiu Helovino švente miestu nuėjome ilsėtis, nes laukė labai ankstyva kelionė namo.

Marius Ignatonis